Een korte samenvatting van de procedure

Hoe gaat het in zijn werk?

U kunt als cliënt zelf een aavraag indienen voor beschermingsbewind (bewindvoering en/of budget-beheer). De bewindvoerder zal in samenspraak met u door de rechtbank worden toegewezen.

Na de benoeming van uw bewindvoerder wordt uw financiële situatie in kaart gebracht. We stellen een lijst op met een beschrijving van al uw bezittingen en goederen die onder het bewind vallen.

We stellen daarna enkele afspraken op en zullen vervolgens uw budget beheren. Alle betalingen worden vanaf dat moment door ons uitgevoerd zodat u daar geen omkijken naar heeft. Ook wordt alle post (rekeningen en dergelijke) door ons ontvangen en nemen wij hier de verantwoordelijkheid over.

Daarnaast stellen we ook enkele doelstellingen vast zodat het voor alle betrokken partijen duidelijk wordt hoe er in de komende periode invulling moet worden gegeven aan het beschermingsbewind.

Meer informatie over de procedure kunt u terug vinden via Rijksoverheid.

Ga naar de informatiepagina van Rijksoverheid

Hoe kunt u zich aanmelden?

Via AANMELDEN kunt u uw digitale aanmelding gemakkelijk versturen. U ontvangt meestal binnen twee werkdagen bericht van onze medewerkers.

Heeft u liever eerst (telefonisch) contact? Dat is geen enkel probleem. Stuur gerust een bericht via de contactpagina.

Ga direct naar CONTACT